Apr 12, 2009

Half Crisium&Cleomedes enhanced by Chuck Wood

É a mesma imagem que a anterior, mas com um processamento mais agressivo para obter mais detalhe. Enviei a imagem (a anterior, com processamento mais leve) ao Chuck Wood, responsável pelo LPOD, e ele fez este processamento. No entanto, não deu para ser LPOD. Paciência. Eu também tinha tentado este processamento, mas pessoalmente não gostei tanto pois a imagem perde muita naturalidade e fica mais ruídosa. Mas são opiniões subjectivas. Que é que vocês acham? Comentem para eu saber que pensam! O Chuck Wood sugeriu-me compilar as minhas melhores imagens lunares num booklet para distribuir em escolas locais para despertar o interesse na Lua. É uma boa ideia a ter em conta! Obrigado Chuck!
----------------------------------------------------------------------------------
This is the same photo as the previous one, but with an agressive processing to enhance every single detail. I sent the photo (the one with lighter processing) to Chuck Wood and he applied this processing. Even though, it wasn't enough to be a LPOD. I have already tried that kind of processing, but I didn't like it very much because with the enhancement of detail, the noise is higher and noticeable and the photo looks less natural. But I think it is a personal preference. What is yours? Comment this post to let me know! Wood also suggested that I should compile my best photos into a booklet which I could give to local schools to encourage an interest in the Moon in Portugal. I will think about that. Thanks Chuck!

No comments: